През последните години непрекъснато се говори, че стратегическа цел в сектора на туризма е устойчивото му развитие, а България трябва да се наложи като дестинация за четири сезона.
Когато поех работата като министър, установих, че България е загубила доверието на важни за входящия ни туризъм партньори като Германия, която е основен наш пазар, заради редица направени, но неизпълнени обещания от предходни правителства. Доверие се печели трудно, но се губи бързо, затова през тези месеци моят фокус в международен план беше поставен именно върху това да възстановя доверието в ключовите ни партньори, както и да създам нови стратегически за България партньорства.
Последните шест месеца бяха наситени с важни международни събития, заседания на органите на международни организации, в които България членува, както и на серия мои срещи с ресорните министри на ключови за страната ни пазари, сред които Великобритания, Испания, Италия, Гърция, Турция, Австрия, Полша, Чехия, Белгия, Швеция. Аз и екипът ми се срещнахме с представители на бизнеса на Скандинавския пазар, Австрия, Турция, Гърция и Испания, за да им представим лично възможностите, които дава реформата ни за подпомагане на Черноморските общини.
Изключително динамични и натоварени месеци, но усилията си заслужаваха. Вече имаме 21 одобрени проекта, които ще привлекат не само повече туристи през летен сезон 2024, но и гарантират умножаването на държавната инвестиция в маркетинг и реклама на България. Така за първи път държавата обединява ресурсите си с тези на местните власти и бизнеса.
Крайно време е да се разбере, че туризмът е и международна политика, че е и важен инструмент за мека дипломация. Не можем да очакваме, че ще увеличим броя на чуждестранните туристи у нас, ако не покажем, че държавата ни е сигурна като дестинация и че е надежден партньор на бизнеса. Когато туроператорите правят избора между конкурентни дестинации и избират да инвестират в това да вкарват туристи в България, те поемат риска на този избор. Привличането на туристи не е лесно при растящата конкурентност на пазара, и особено при продължаващата с години политическа нестабилност. Ето защо беше изключително важно държавата да намери начин ясно да покаже подкрепата си и аз като министър на туризма да помогна на бизнеса. Такава крачка беше желана и чакана от тях. Работата с нашите политически и бизнес партньори е ключова, защото е необходимо да се работи паралелно и на двете нива.
Туризмът не е услуга, която се представя и предоставя сезонно и кампанийно. Развитието на устойчив туристически продукт не е въпрос само на национална или местна политика, но и на активно международно партньорство.
Приемането на България в Шенген допълнително ще повиши интереса към възможностите, които предлага страната ни целогодишно за почивка. През идните месеци ще работя целенасочено с местните власти за разширяване обхвата на реформата. Ще се ФОКУСИРАМ КЛЮЧОВО КАКТО В РАБОТАТА с големите и утвърдени вериги, така и с малките семейни хотели и къщи за гости, които влагат изключително много, за да предложат на туристите не просто почивка, но и истинско усещане за домашен уют и топлина.
Благодаря на екипа на Министерството на туризма за проявения професионализъм и готовността им да работят дори и в почивните си дни. Благодаря на представителите на сериозния бизнес, които повярваха в идеите ни и ни предложиха партньорство. Вярвам, че именно така, когато работим като екип ще посрещнем една нова много по-успешна 2024 г., през която България ще заеме мястото, което заслужава сред предпочитаните туристически дестинации.
Връзки
[1] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/1.jpeg
[2] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/1_0.jpeg
[3] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/2.jpeg
[4] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/3.jpeg
[5] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/4.jpeg
[6] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/5.jpeg
[7] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/6.jpeg
[8] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/7.jpeg
[9] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/8.jpeg
[10] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/9.jpeg
[11] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/10.jpeg
[12] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/11.jpeg
[13] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/12.jpeg
[14] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/13.jpeg
[15] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/14.jpeg
[16] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/15.jpeg
[17] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/16.jpeg
[18] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/17.jpeg
[19] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/18.jpeg
[20] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/19.jpeg
[21] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/20.jpeg
[22] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/21.jpeg
[23] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/22.jpeg
[24] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/23.jpeg
[25] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/24.jpeg
[26] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2024-04/25.jpeg